phoneRed 03142414594-5

smartphone 09133187343

redsms  500097777777000

بوته ریختگری

settings.png یکی از کهن ترین روش های شناخته شده برای بدست آوردن شکل مطلوب فلزات ریخته گری می باشد.

 درصد بالایی از کالاهای تولید شده حاوی حداقل یک قطعه ریخته گری می باشند. فرآیندهای ریخته‌گری اغلب زمانی استفاده می‌شوند که تولید شامل اشکال پیچیده بوده، یا قطعات دارای مقاطع توخالی یا حفره‌های داخلی باشند.

ریخته گری قطعات فولادی

شرکت کوششگران اصفهان ، با دارا بودن کوره های ذوب القایی شامل کوره 1.5تن یونکرز آلمان و کوره 4 تن اینداکتوترم انگلستان ، قادر به ریخته گری انواع قطعات فولادی تا وزن 10 تن می باشد.

همچنین این شرکت با بهره گیری از نیروهای متخصص و با تجربه ، در حوزه متالورژی ، توانایی قالبسازی و مدلسازی کلیه قطعات صنعتی حتی با فرم پیچیده را دارد.

این شرکت توانایی تولید انواع شمش فولاد ، ازقبیل بیلت،اینگات، تختال و همچنین انواع اسلب ها در آلیاژیها (VCN,WCB,BOZ,MO40,CK45)وابعاد مختلف با Certificateو به

ضمانت UT پس از نورد را دارا می باشد.

 

تماس با ما

placeholder 1 آدرس کارخانه:  اصفهان, شهرک صنعتی علویجه,  بلوار اصلی,  نبش خیابان هفتم

placeholder 1 آدرس دفتر:  اصفهان, شهرک صنعتی محمودآباد, خیابان ششم, اولین ساختمان دست چپ.

phone symbol of an auricular inside a circle22 تلفن: 5-42414594-031

smartphone22 موبایل1: 09133187343

smartphone22 موبایل2: 09131118251

wsms   سامانه پیامکی : 500097777777000

________________________________________

در فرآیند ریخته گری قطعات فولادی، فلز مذاب به درون قالب های مخصوص، ریخته می شود و سپس در اثر سرد شدن به شکل قالب در می آید.

ریخته گری قطعات فولادی در اصفهان

ریخته گری قطعات فولادی یک روش صنعتی و کاملا ًتخصصی است که از انواع فولاد به عنوان مواد اولیه برای قالب گیری استفاده می شود. با استفاده از روش های ریخته گری در تولید قطعات فولادی، به راحتی می توان انواع و اقسام قطعه های فولاد آلیاژی را طراحی و تولید کرد. به عنوان مثال، چرخ دنده ها برای نصب در توربین های برق- آبی، تولید چرخ دنده ها برای کاربردهای ماشین آلات صنعتی، تولید انواع قاب های فولادی برای ماشین آلات راهسازی، تولید قطعات انواع شیرهای کنترل، تولید قطعات مخصوص ماشین آلات استخراج معادن، انواع تجهیزات زیردریایی و دریایی، تولید قطعات مورد نیاز برای توربین ها و غیره، نمونه‌هایی از مهمترین موارد کاربرد ریخته گری قطعات فولادی محسوب می شوند.

مراحل ریخته گری قطعات فولادی به شرح زیر است.

ساخت حفره قالب – مواد ابتدا با گرم كردن در كوره مناسب مایع می شوند.

مایع در یک حفره قالب آماده ریخته می شود.

مجاز به جامد شدن است.

محصول را از حفره قالب خارج کرده ، برش داده و فرم می دهند.

عمل های دیگری که باید انجام گیرد:

  • تهیه قالب الگوها
  • ذوب و ریختن فلز مایع شده
  • جامد سازی و خنک سازی بیشتر تا دمای اتاق
  • نقص و بازرسی

ریخته گری فولاد دارای مزایایی نسبت به سایر روش‌ها است که عبارت‌اند از:

توانایی ایجاد هندسه‌های پیچیده:فولاد مذاب، ساخت طرح‌های پیچیده را در هندسه‌های ساده یا پیچیده تسهیل می‌کند.

چرخه‌های تولید سریع:هنگامی‌که ابزار ریخته‌گری مرتب شدند، تعمیر و نگهداری و خرابی بسیار کمی لازم است. این امر ریخته گری آهن و فولاد را به گزینه‌ای برای کاربردهای تولید انبوه تبدیل می‌کند.

روشی کارآمد برای شکل دهی به فلزات سخت:ریخته گری اغلب یکی از تنها فرآیندهای تولید قابل‌دوام برای فلزات سخت مانند فولاد است که به‌اندازه کافی برای شکل‌دهی حالت جامد چکش‌خوار نیستند.

کاهش قطعات مونتاژ:اغلب، ریخته‌گری می‌تواند قطعات را به‌صورت یکپارچه تولید کند و نیاز به مونتاژ چند قطعه را از بین ببرد.

عدم محدودیت در ابعاد قطعات:از طریق ریخته‌گری می‌توان قطعات فولادی بسیار کوچک تا بسیار بزرگ حتی تا 200 تن را تولید کند.

بافت های سطحی متنوع:قالب‌های ریخته‌گری را می‌توان به‌گونه‌ای طراحی کرد که بافته‌ای سطحی صاف، نیمه صاف یا ناهموار را ارائه دهد.

فرآیندهایی مانند ریخته گری دایکست تحت فشار، ریخته گری دقیق، ریخته گری قالب گچی، ریخته گری قالب ماسه ای و غیره، هر کدام مزایای تولید منحصربه‌فرد خود را دارند. مقایسه مزایا و معایب انواع رایج فرآیندهای ریخته گری فولاد می‌تواند به انتخاب بهترین روش برای یک دوره تولید معین کمک کند.

ریخته گری قالب ماسه‌ ای فولادها

ریخته گری ماسه ‌ای که از آن تحت عنوان ریخته گری قالب ماسه‌ ای نیز یاد می‌شود، معمولاً بر موادی همچون سیلیس، مانند شن و ماسه مصنوعی یا با پیوند طبیعی متکی است. شن و ماسه ریخته گری عموماً از دانه‌های ریز آسیاب شده و کروی تشکیل شده است که می‌توان آن‌ها را محکم در کنار هم در یک سطح قالب گیری صاف قرار داد.

این روش ریخته گری فولادها برای کاهش پتانسیل پارگی، ترک‌خوردگی یا سایر عیوب با اجازه دادن به درجه متوسطی از انعطاف‌پذیری و انقباض در طول مرحله خنک شدن فرآیند طراحی شده است. ماسه را می‌توان با افزودن خاک رس نیز تقویت کرد که به ذرات کمک می‌کند تا نزدیک‌تر شوند. محصولات خودرویی مانند بلوک موتور از طریق ریخته گری قالب ماسه ای تولید می‌کنند.

مزایای اصلی ریخته گری ماسه ای عبارت‌اند از:

هزینه‌های تولید نسبتاً ارزان، به‌ویژه در تناژ کم

قابلیت ساخت قطعات بزرگ

قابلیت ریخته‌گری فلزات و آلیاژهای آهنی و غیرآهنی

هزینه کم برای عملیات پس از ریخته گری

علیرغم مزایای گفته‌شده، ریخته گری ماسه ای فولادها نسبت به روش‌های دیگر، دقت پایین‌تری دارد و سمباده زدن قطعات ریخته گری با مشخصات اندازه و وزن از پیش تعیین‌شده می‌تواند دشوار باشد. علاوه بر این، این فرآیند معمولاً محصولاتی با سطح نسبتاً خشن تولید می‌کند که نیاز به پرداخت‌کاری نهایی دارند.

ریخته گری دقیق

ریخته گری موم فدا شونده یا ریخته گری دقیق را می‌توان برای تولید انواع قطعات فلزی از جنس فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، برنج، برنز، مس، روی و آلیاژهایی مانند اینکونل و استفاده کرد. ریخته گری دقیق یا موم فدا شونده، از یک الگوی موم یک‌بارمصرف برای ریخته‌گری هر قسمت از قطعه فولادی استفاده می‌کند.

موم مستقیماً در قالب تزریق‌شده، سپس برداشته می‌شود و پس‌ازآن با مواد نسوز و یک عامل اتصال در چند مرحله برای ایجاد یک پوسته ضخیم پوشانده می‌شود. الگوهای متعدد بر روی اسپروهای معمولی مونتاژ می‌شوند. پس از سفت شدن پوسته‌ها، الگوها برعکس شده و در کوره حرارت داده می‌شوند تا موم از بین برود.

سپس فلز مذاب در پوسته‌های باقی‌مانده ریخته می‌شود، جایی که به شکل الگوهای مومی سفت می‌شود. پوسته نسوز شکسته می‌شود تا قطعه فولادی ریختگی کامل نمایان شود. ریخته گری دقیق اغلب برای تولید قطعات برای صنایع خودروسازی و صنایع برق و هوافضا، مانند پره‌های توربین استفاده می‌شود. برخی از مزایا و معایب اصلی ریخته گری دقیق فولادها عبارت‌اند از:

دقت ابعادی بالا

توانایی ایجاد قطعات جدار نازک با هندسه‌های پیچیده

قابلیت ریخته‌گری مواد آهنی و غیرآهنی

پرداخت سطحی با کیفیت نسبتاً بالا

اگرچه این فرآیند بسیار دقیق است، اما معمولاً گران‌تر از سایر روش‌های ریخته‌گری فولادها است. بنابراین، معمولاً فقط زمانی مقرون‌به‌صرفه است که ریخته ‌گری‌ های ماسه ای یا قالب گچی قابل‌استفاده نباشند. بااین‌حال، گاهی اوقات می‌توان با کاهش هزینه‌های ماشین‌کاری و ابزارآلات به دلیل نتایج سطح کیفی ریخته گری دقیق، هزینه را جبران کرد.

ریخته گری قطعات فولادی

ریخته گری قالب دائمی

ریخته گری قالب دائمی شباهت‌هایی با ریخته گری دایکست و ریخته گری گریز از مرکز دارد. این قالب‌ها می‌توانند از فولاد، گرافیت و غیره ساخته شوند. ریخته گری قالب دائمی معمولاً برای تولید حجم بالا از قطعات فلزی کوچک و ساده با ضخامت دیواره یکنواخت استفاده می‌شود.

معمولاً در این فرآیند از فلزات غیرآهنی مانند آلیاژهای آلومینیوم، آلیاژهای منیزیم و آلیاژهای مس استفاده می‌شود. بااین‌حال، آهن و فولاد را می‌توان با استفاده از قالب‌های گرافیتی نیز ریخته گری کرد. قطعات معمولی قالب دائمی شامل چرخ‌دنده‌ها و محفظه چرخ‌دنده‌ها، اتصالات لوله و سایر اجزای خودرو و هواپیما مانند پیستون‌ها، پروانه‌ها و چرخ ها است.

ریخته گری پیوسته ؛ بهترین روش ریخته گری فولادها

ریخته‌گری پیوسته که به آن ریخته‌گری رشته‌ای نیز گفته می‌شود، فرآیندی است که در آن ریخته گری و نورد قطعه ریختگی به‌صورت پیوسته و بدون وقفه انجام می‌شود. بنابراین، این روش، تلفیقی از ریخته‌گری و نورد است. این روش مناسب برای تولید قطعات تخت با طول زیاد نظیر اسلب است.

 

شرکت کوششگران اصفهان واقع در شهرک صنعتی علویجه با دارا بودن کادر مهندسین مجرب و مجهز بودن این شرکت به آزمایشگاه متالورژی و متالوگرافی مطابق استاندارد 17025 که شامل دستگاه کوانتومتر ARL سوییس جهت تست آنالیز انواع و اقسام نمونه و میکروسکوپ با قابلیت عکس برداری از سطح نمونه کار جهت تشخیص دانه بندی. آماده همکاری جهت ریخته گری قطعات فولادی می باشد.

قطعات سنگین سنگبری
قطعات سنگین سنگبری
قطعات سنگین سنگبری
قطعات سنگین سنگبری
قطعات سنگین سنگبری
قطعات سنگین سنگبری