phoneRed 03142414594-5

smartphone 09133187343

redsms  500097777777000

بوته ریختگری

settings    اسلب (slab) یا تختال محصولی میان خطی از فولاد است که از فرآیند تولید نورد شمش یا ریخته گری بطور پیوسته بدست می آید.اسلب معمولا به عنوان ماده ی اولیه برای ساخت ورق های فولادی ، صفحه و ... بکار می رود.شکل ظاهری اسلب قطعه ای مستطیلی شکل با ضخامت 200 تا 250 میلی متر ، عرض 650 تا 2000 میلی متر و طول آن بین 4 تا 12 متر می باشد.

ترکیبات شیمیایی اسلب ها معمولا متشکل از آهن ، کروم ، مس ، منگنز ، نیکل و سیلیسیوم است.

 

settings    روش های تولید تختال :


برای به دست آوردن تختال از 3 روش کوره بلند (BF)، کوره قوس الکتریکی (EAF)، کوره القایی (IMF) استفاده می شود. معمولا تولید فولاد خام در جهان به وسیله ی روش کوره بلند صورت می گیرد، اما در ایران به دلایلی متعددی استفاده از روش کوره های الکتریکی توجیه پذیرتر است.

settings   روش تولید تختال به روش کوره قوس الکتریکی (EAF) :


در این روش ابتدا آهن قراضه با استفاده از سبدهای مخصوص، درون کوره قوس الکتریکی ریخته می شود، سپس هم زمان با ذوب قراضه ها، ترکیبی از آهن اسفنجی و مواد سرباره ساز مانند آهک، بنتونیت، کک و دیگر مواد افزودنی از قسمت بالای کوره به ذوب اضافه می شود و پس از نمونه گیری، دمش اکسیژن و همگن سازی و همچنین آنالیزهای مختلف به فولاد مذاب تبدیل می شود. مخلوط مذاب پس از تخلیه سرباره، توسط پاتیل های حمل مذاب به واحد ریخته گری مداوم ارسال می شود. در واحد ريخته گري مداوم، مذاب توسط نازل درون ظروفی به نام تانديش و سپس درون قالب مسی آب گرد ریخته می شود و در طول مسیر غلطکی با پاشیدن آب خنک می شود و در نهایت به شمش منجمد تبدیل می شود، سرانجام تختال های تولید شده به طول های مورد نظر برش داده می شوند.

شرکت کوششگران اصفهان تولید کننده انواع آلیاز های فولادی و اسلب میباشد.

شماره تماس جهت هماهنگی: 09133187343  مهندس محسن قندهاری