phoneRed 03142414594-5

smartphone 09133187343

redsms  500097777777000

بوته ریختگری


settingsریخته گری چدن مراحل مختلفی دارد. شناخت دقیق مراحل ریخته گری به درک بهتر از چگونگی اجرای این کار کمک می‌کند. مرحله اول برای ریخته گری چدن، ساخت قالب اصلی است. قالب ریخته گری معمولاً از قالب‌های آلومینیومی ساخته می‌شود. آلومینیوم به دلیل سبک بودن و براده برداری آسان گزینه خوبی برای ساخت قالب ریخته گری است.

 

settingsطراحی قالب اصلی ریخته گری چدن
شرکت‌های تولیدکننده قطعه موردنظر را به طراح قالب سفارش می‌دهد و طرح با دستگاه سی ان سی به قالب نهایی تبدیل می‌شود. بعد از طی مراحلی بر اساس آن قالب، یک قالب دیگری ساخته می‌شود که به آن درجه می‌گویند. درجه قالب، فلزی است که قالب اصلی در داخل آن قرار می‌گیرد.

منصف ترین خریدار ضایعات فلزی ، براده آهن ، براده چدن، پلیسه چدن

settingsساخت درجه ریخته گری فلزات
درواقع درجه یک چهار کلاف فلزی است که قالب اصلی را در بر می‌گیرد. بسته به مقدار ماسه و آن ارتفاع اندازه‌ای که دارد که درجه را می‌سازند. درجه در دو مدل ساخته می‌شود. در جه را هم می‌توان به‌صورت آلومینیوم و فولاد یا آهن و جوشکاری شده بر اساس قالب ساخت. بعد از ساخت درجه ریخته گری، قالب اصلی را در داخل درجه قرار می‌دهند تا قالب گیری با استفاده از ماسه شروع شود.
settingsقالب گیری به‌وسیله ماسه ریخته گری
در قالب گیری درجه، ماسه‌های CO2 را طوری می‌ریزند که کل قالب را پوشش دهد. بعد از ماسه CO2، ماسه‌ های بادی را می‌ریزند که هم ماسه CO2 زیاد ضخیم نشود و تخریب کردن آن راحت باشد و هم هزینه کمتری را در بر داشته باشد.
در مرحله بعد ماسه را با کوبه می‌کوبند تا فشرده شود. پس از کوبیده شدن دستی ماسه، نوبت به تزریق گاز CO2 است تا ماسه سفت و محکم شود.
در روش ماسه CO2 سوراخ‌هایی در داخل ماسه ایجاد می‌شود و گاز به داخل این سوراخ‌های تزریق می‌شود. پس از تزریق گاز به داخل ماسه، قالب محکم می‌شود
settingsمرحله ذوب چدن داکتیل
مرحله بعد جمع‌آوری ضایعات آهن و انتقال آن به کوره است. پس از بالا بردن دمای کوره،ضایعات آهنیضایعات آهنی و چدنی شروع به ذوب شدن می‌کنند. چدن در دمای ۱۲۰۰ درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود؛ اما معمولاً کارخانه‌های ریخته گری دمای ذوب را تا ۱۴۰۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسانند. تنظیم دمای ذوب بستگی به مواد داخل کوره دارد. در زمان ذوب مواد، اپراتور برای ایجاد چدن، سیلیس و کربن را با توجه به استانداردهایی به کوره اضافه می‌کند. به‌عنوان‌مثال برای ۱۰۰ کیلو مواد، ۲ درصد کربن، ۴% سیلیس یا برعکس که بستگی به مواد و فرآیند دارد.
برخی شرکت‌ها مواد ذوب شده را به شمش‌های چدنی (برای ذوب دوباره) تبدیل می‌کنند. البته بیشتر کارخانه‌های ریخته گری چدن مذاب را مستقیماً به قالب‌های از پیش آماده شده منتقل می‌کنند.
مواد مذاب توسط پاتیل‌های کوچک از پاتیل اصلی کوره به درجه منتقل می‌شود.

 

koosheshgaran zayeat2

شرکت کوششگران اصفهان منصف ترین خریدار انواع ضایعات فلزی ، ضایعات آهن ، ضایعات چدن ، براده آهن ،براده چدن ، پلیسه چدن 

خریدار ضایعات فلزی ، خریدار ضایعات آهن ، خریدار پلیسه چدن ، خریدار براده آهن 09133187343

قیمت روز ضایعات فلزی

 


settingsجداسازی قالب ریخته گری
پس از سخت شدن مواد مذاب در داخل قالب، حالا نوبت به جداسازی قالب است. برای جدا کردن درجه از قالب اصلی مراحل مختلفی وجود دارد. این کار را هم می‌توان به ‌صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه ویبراتور انجام داد. در روش دستی، با نیروی دست قالب از درجه جدا می‌شود و در روش مکانیکی، با استفاده از لرزش دستگاه ویبراتور، قالب را از درجه جدا می‌کنند.
settingsمراحل پایانی ریخته گری چدن:
پس از جداسازی قطعه ریخته گری شده از قالب ماسه‌ای، با استفاده از دستگاه شات بلاست کاملاً تمیز و یکنواخت می‌گردد