phoneRed 03142414594-5

smartphone 09133187343

redsms  500097777777000

بوته ریختگری

settings روش های نوین بازیافت فلزات ; فولاد بعنوان پرکاربرد ترین فلز با بالاترین میزان تولید یک محصول پایه و استراتژیک در تمامی صنایع در جهان به شمار می رود. در راستای نیل به تولید فولاد با ارزانترین و پربازده ترین روش و منطبق بر موضوعات زیست محیطی امروزه بازیافت ضایعات آهن (قراضه);بعنوان مهمترین ماده اولیه تولید فولاد به ویژه در کشورهای توسعه یافته و مدرن به کار می رود، براین اساس شناخت و استفاده از روش ها و تجهیزات صحیح و مناسب جهت پردازش و بازیافت قراضه بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

 قبل از انتقال ضایعات به مکان‌های بازیافت ابتدا جنس آن‌ها را تشخیص دهید. به کمک یک آهن‌ربا به راحتی می‌توان جنس فلز را تشخیص داد. برای این‌کار نیاز به آهن‌ربای خاصی نیست بلکه با کمک هر نوع آهن‌ربایی می‌توانید این‌ کار را انجام دهید.

  • اگر آهن‌ربا به فلزی که در دست دارید چسبید، نتیجه می‌گیریم که جنس آن از آهن است. آهن‌ربا به‌راحتی به آهن و یا فولاد می‌چسبد. فلزات آهنی در مکان‌های بازیافت از ارزش زیادی برخوردار نیستند ولی با این‌کار خیال‌مان راحت است که در چرخه‌ی صحیح بازیافت ضایعات فلزی قرار دارند.
  • اگر آهن‌ربا به فلز نچسبید بنابراین جنس فلزی که دارید از آهن نیست. فلزاتی از قبیل مس، آلومینیوم، برنج، فولاد ضد زنگ و برنز جزء فلزات غیرآهنی هستند. این فلزات در بازیافت از ارزش فراوانی برخوردارند و پول خوبی بابت بازیافت آن‌ها پرداخت می‌شود.

خریدار ضایعات فلزی براده آهن براده چدن

 

شرکت کوششگران اصفهان منصف ترین خریدار انواعضایعات فلزی ، ضایعات آهن ، ضایعات چدن ، براده

آهن ،براده چدن ، پلیسه چدن 

بعد از جداکردن ضایعات فلزی آهنی و غیرآهنی، قبل از رفتن به مکان بازیافت باید حتما تماس گرفت و پرسید که چه نوع فلزاتی را قبول می‌کنند. اگر ضایعات فلزی به‌ طرز صحیحی تفکیک شوند، هنگام رفتن به مراکز بازیافت هیچ نگرانی نخواهید داشت. برخی مراکز بازیافت خودشان ضایعات فلزی را از درب منزل مردم جمع می‌کنند ولی برخی تقاضا می‌کنند تا خود مردم ضایعات را به مراکز بازیافت تحویل دهند.

تشخیص جنس ضایعات فلزی حائز اهمیت است

شرکت کوششگران اصفهان منصف ترین خریدار انواعضایعات فلزی ، ضایعات آهن ، ضایعات چدن ، براده آهن ،براده چدن ، پلیسه چدن 

خریدار ضایعات فلزی ، خریدار ضایعات آهن ، خریدار پلیسه چدن ،خریدار مستقیم بدون واسطه، خریدار براده آهن 09133187343


دانستن جنس فلز و این‌که در بازیافت از چه ارزشی برخوردار است، یکی از بزرگترین چالش بازیافت ضایعات فلزی است. کسب شناخت کافی از فلزات مهم و پرکاربرد کار را راحت‌تر می‌کند.

شرکت کوششگران اصفهان منصف ترین خریدار انواعضایعات فلزی ، ضایعات آهن ، ضایعات چدن ، براده آهن ،براده چدن ، پلیسه چدن 

خریدار ضایعات فلزی براده آهن براده چدن

نکته دیگر آماده سازی ضایعات در کارخانجات فولاد سازی در پروسه ذوب و تولید شمش فولادی است که بواسطه فراوری میزان تولید به طور چشمگیری افزایش و مصرف انرژی به همان نسبت کاهش خواهد یافت. در ادامه کلیه تجهیزات مورد کابرد در صنعت بازیافت ضایعات آهن مورد بررسی قرار می گیرند.

شرکت کوششگران اصفهان منصف ترین خریدار انواعضایعات فلزی ، ضایعات آهن ، ضایعات چدن ، براده آهن ،براده چدن ، پلیسه چدن 

rr

  • آلومینیومآلومینیوم رنگ سفید مایل به نقره‌ای دارد و اگر ضخامت کافی نداشته باشد، به‌راحتی خم می‌شود. از این فلز فقط در ساخت قوطی‌های آلومینیومی استفاده نمی‌شود. در حالی‌ که اغلب قوطی‌ها جمع‌آوری شده و به مکان‌های بازیافت انتقال داده می‌شوند، باز هم د رخیلی از قسمت‌های خانه ممکن است این فلز یافت می‌شود. به‌عنوان‌ مثال ناودان، روکش فلزی نمای ساختمان، قاب پنجره، درب و در خیلی از جاهایی که تصورش را هم نمی‌کنیم آلومینیوم وجود دارد.
  • با‌ این‌که پول زیادی از بازیافت آلومینیوم حاصل نمی‌شود، ولی نکته‌ی جالب این است یک تکه کوچک آلومینیوم چند ماه بعد از بازیافت دوباره قابل استفاده است. 80 درصد از انرژی که در تولید آلومینیوم صرف شده در بازیافت ذخیره می‌گردد.
  • فولاد
  • فولاد فلز مقاومی است که از آهن آلات به دست آمده، خیلی زود زنگ می‌زند و به آهن‌ربا سریع می‌چسبد. یکی از رایج‌‌‌ترین و پرکاربرد‌ترین فلزات در دنیا فولاد است. این فلز در بسیاری از جاها از جمله ماشین، صندلی، قفسه، کابینت و خیلی جاهای دیگر یافت می‌شود. ارزش مادی این فلز در بازیافت زیاد نیست مگر این‌که مقدار خیلی زیاد از این فلز را بخواهید بازیافت کنید. باوجود این، کارعاقلانه این است که ضایعات این فلز را نیز مانند ضایعات فلزی دیگر به مکان بازیافت ببریم.
  • برنج
  • برنج فلز زرد رنگ بسیار سنگین وزنی است که به‌دلیل وجود مس در ترکیب آن، هاله‌ای از رنگ قرمزی به‌چشم می‌خورد. از این فلز معمولا در ساخت کلید، دستگیره درب، وسایل روشنایی و وسایل حمام استفاده می‌شود. برنج آلیاژی است که از ترکیب دو فلز روی و مس ساخته شده و معمولا در ساخت انواع ابزارسرویس بهداشتی و هم‌چنین انتهای لوله‌های مسی استفاده می‌شود.
  • این فلز در بازیافت قیمت متوسطی دارد و علت تراکم این فلز این است که خیلی سریع به‌وزنش اضافه می‌شود.
  • شرکت کوششگران اصفهان منصف ترین خریدار انواعضایعات فلزی ، ضایعات آهن ، ضایعات چدن ، براده آهن ،براده چدن ، پلیسه چدن